طراحی و اجرای فضای سبز
نوشته شده توسط : Kashani

طراحی و اجرای فضای سبز

زمین مناسب جهت طراحی و اجرای فضای سبز  باید فاقد پستی بلندی باشد یعنی طراح با دیدن کلی زمین می تواند ایده خود را پیاده کند.

آلودگی های زیاد، شلوغی های سرسام آور و ازدیاد جمعیت در جوامع شهری موجب شده مردم نسبت به فضای سبز  احساس نیاز داشته باشند. در واقع وجود چنین فضایی در ایجاد آرامش موثر خواهد بود.  قبل از طراحی و اجرای فضای سبز زمین را باید از جنبه های مختلفی بررسی کرد.

شرایط آب و هوایی نخستین و مهم ترین اقدام قبل از اجرای پروژه فضای سبز میباشد. ابتدا لازم است ابعاد زمین و شکل آن بررسی شود سپس طرح  را پیاده کرد. تناسب بین اجزای فضای سبز از جمله گل ها و گیاهان نکته مهمی است که باید به آن توجه داشت.

طراح متخصص در کنار ایده جدید باید از هنر و تبحر کافی نیز برخوردار باشد تا بتواند تناسب بین اجزا را به خوبی رعایت کند. یک طراح حرفه ای در طرح اولیه خود حتی نوع گل و گیاه را نیز مشخص می کند تا در انتهای کار تناسب بین اجزا به خوبی رعایت شود.

طراحی و اجرای فضای سبز

 

 

 

توجه به فاکتور های مهم قبل از طراحی و اجرای فضای سبز:

 

طراحی و اجرای فضای سبز نیاز به رعایت اصول و توجه به  برخی فاکتور های مهم دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

زمین مناسب:

اولین فاکتور مهم در ایجاد پروژه فضای سبز انتخاب زمین مناسب است. زمین مناسب جهت طراحی و اجرای فضای سبز  باید فاقد پستی بلندی باشد یعنی طراح با دیدن کلی زمین بتواند ایده خود را پیاده کند. در انتخاب زمین توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه اهمیت دارد. تابش نور خورشید و دما برای فضای سبز نیاز اساسی می باشد و باید به آن توجه داشت.

ایجاد نقشه و طرح اولیه:

انتخاب نقشه مهمترین قسمت پروژه است. در واقع طراح با استفاده از نقشه طرح اولیه فضای سبز را ترسیم می کند.

رنگ در ایجاد فضای سبز:

رنگ یکی از فاکتور های مهم در اجرا کردن طرح فضای سبز است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.  رنگ سبز یک رنگ سرد می باشد و می توان با به کار بردن رنگ های گرم پویایی بیشتری به فضای سبز داد.

 

خرید گل و گیاه آپارتمانی

خرید گلدان

نگهداری فضای سبز





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: